onsdag, februari 23, 2011

Svenska Och Utländska Gratis Bloggtjänster

Vilken bloggtjänst ska man egentligen välja? Där finns ju ett par stycken om man säger så... Jag själv fokuserar mycket på att jag ska kunna lägga in reklam smidigt och enkelt. Vissa bloggtjänster tillåter inte reklam alls och då visar dom istället en massa reklam som inte du får betalt för. Sträva alltid efter att hitta en bloggtjänst som är gratis.

Det är inte riktigt min stil, jag tycker om att få bestämma fritt över hur min blogg ska se ut. Att kunna styra utseendet är också en viktig faktor. Varje gång jag surfar in på min egen blogg ska jag känna mig stolt över hur den är utformad :)

Om du redan har en blogg och inte har lagt till den i bloggtopplistor bör du göra det nu. Det är helt gratis och du kommer att få fler besökare till din blogg. När du väll får fler besökare ökar din ranking hos bloggtopplistorna och det medför att du får ÄNNU fler besökare utan att lyfta ett finger!


Du bör också använda länkkataloger som en resurs i din internet marknadsföring. En länk från alla dessa olika kataloger kan boosta din google ranking oerhört mycket. Det är tidskrävande att lägga in sin blogg, men det är nödvändigt.

Fler och fler går ifrån att blogga på bloggtjänster för att köpa sitt eget domännamn. Detta anser jag vara onödigt i början av din bloggkarriär då det är relativt enkelt att flytta sin blogg till en egen domän om så önskas. Blir bloggen väldigt stor med massor av besökare så kan det vara en fördel att fixa egen domän men det tar ju sin lilla tid...

Så börja att blogga gratis istället för att köpa domännamn till en början.

Nu hade jag tänkt att lista de svenska bloggtjänsterna som jag anser vara bra och givetvis helt gratis. (Ingen inbördes ordning)

SVENSKA BLOGGTJÄNSTER

Blogg.se

Blogg.Passagen.se

Blogg.Aftonbladet.se

Expressen.se/blogg

Nattstad.se

Blogdog.se

Bloggis.se

Bloggorama.se

Blogtown.se (En av de största gratis bloggtjänsterna inom Sverige för djur och familj)

Bloggplatsen.se

Bloggproffs.se

Blog.se

Bloggo.nu

Bloggsida.se

Bloggplatsen.se

Bloggie.se


Blogga Med Mobilen

Mobilblogg.nu (Främst för bilder)


Bloggtjänst Med En Liten Avgift

Blogga.nu (150 kr för 1 år)

Vissa bloggtjänster är givetvis bättre än andra men det är en smaksak. Människor vill att bloggar ska innehålla olika saker så det bästa är att testa sig fram.

Nu hade jag tänkt gå igenom de utländska bloggtjänsterna som är gratis. Blir bara 2 stycken faktiskt då dessa nästan äger hela bloggosfären på internet!

Blogger.com

Jag själv har skapat ett dussintals bloggar med blogger. Här får man bestämma allt själv och man får lägga in vilken reklam som helst. Det är otroligt lätt att integrera Google Adsense också. Det beror ju på att google äger blogger så med 2 klick kan man ha adsense på sin blogg :) Man behöver inte hålla på med en massa koder och annat shit. Smidigt!

Jag rekommenderar blogger till alla som är sugna på att starta en helt egen blogg. Underdomänen blir då
dittbloggnamn.blogspot.com .


Wordpress.com

Wordpress behöver väl inte ha någon närmare presentation... Vet du vad en blogg är bör du ha hört talas om wordpress... Man kan säga att wordpress är "bloggarnas kungarike" utan att ta i.

Med en wordpress blogg kan man göra allt man vill! Vill du ha en gratis wordpress blogg så kan du tyvärr inte lägga in egen reklam. Hade du tänkt att promota clickbank produkter med affiliate länkar så bör du också tänka om. Det är inte tillåtet att ha dessa länkar på din blogg heller. Då får man skriva ihop en artikel om produkten och sedan länka till artikeln från din blogg.

Där har vi anledningen till att jag har skapat en massa blogger bloggar istället för wordpress bloggar.


Ska du ha en wordpress blogg så rekommenderar jag att köpa ett eget domännamn för att sedan installera wordpress. Då kan du utnyttja alla smarta funktioner till fullo :)

Vill du ha hjälp på vägen så kan jag varmt rekommendera Google Sniper 2.0 för att komma igång. Med denna smarta produkt från George Brown kommer du att lära dig allt om hur du skapar en wordpress blogg snabbt och enkelt och även hur du tar dig till förstaplatsen på google för dina sökord! Strategierna som han beskriver använder jag dagligen i min internet marknadsföring. Helt enkelt en super bra produkt :)

Saknar du någon bloggtjänst som du tycker bör vara med? Skriv en kommentar så lägger jag dit den snabbt som ögat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar