ekonomibloggar.nu

fredag, september 16, 2011

Krymp Ihopa Dina Långa URL:er Och Tjäna Pengar När Någon Klickar På Länkarna

När jag skulle lägga in min egna banners/boxar på annonstavlan igår så hittade jag en lite rolig annons. Det var om att man kunde krympa ihop sina URL:er för att sedan tjäna pengar om någon klickade på dom... Hmm, lät inte precis som något annat jag hade testat så jag reggade mig för ett konto idag.

Nu tänkte jag gå igenom hur detta fungerar till punkt och prickar.

Tjänsten, som du hittar på adfly har jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare. Eller, jag har hört talas om att där finns olika sidor på webben som kan hjälpa en att krympa ihopa långa fula affiliatelänkar och andra länkar till mer "klickbara" länkar men adfly tar det hela ett steg längre.

Man kan nämligen också tjäna pengar på att krympa sina URL:er hos dom !!

Hur Fungerar Tjänsten ?

1. Du registrerar ett nytt konto hos adfly - Klicka Här

2. Du får ett aktiveringsmail till den E-Post adress som du angav vid registreringsprocessen. Där behöver du klicka på en länk i mailet och sedan behöver du kopiera och klistra in koden som du fick skickad till dig.

3. KLART ! Ditt konto är nu aktiverat. Nu är det bara att logga in och skriva in URL:er som du vill krympa. Det kan vara vad som helst. Använd sedan länkarna som du har krympt och lägg in dom på facebook, twitter, din blogg, din hemsida etc... Överallt där du vill ha dom helt enkelt :)

För varje person som klickar på dina adfly länkar så tjänar du pengar ! Kan det bli lättare att tjäna pengar eller ?

Hur Mycket Pengar Kan Man Tjäna Då ?

Som du säkert misstänker är det inga tusenlappar vi pratar om varje dag. Men har man bra med trafik till sina sidor så kan man tjäna lite småslantar. Ska du exempelvis posta en grym Youtube video på din facebook sida så kan du först kopiera URL:en till videon och klistra in den hos adfly innan du postar den på facebook.

Gör du detta så tjänar du pengar varje gång någon av dina polare klickar på länken :) I mitt tycke, otroligt smart !

Detsamma gäller Twitter, har du många följare och postar en länk, jaa, varför inte då använda adfly tjänsten innan ? Dina trogna följare får något intressant att klicka på medans du tjänar pengar. Kan det bli bättre ?

Som du märker kan man använda denna tjänst på ett smart sätt och när man har postat länkar överallt på internet så kommer det att bli lättare att tjäna pengar. I början kommer det givetvis att gå lite trögt men jobba på så kommer utdelningen :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar