ekonomibloggar.nu

onsdag, juni 01, 2011

Jag byggde min cykelsajt med N.nu

Jag hörde talas om N.nu för några månader sedan men la inte någon större kraft och energi på det då. För några veckor sedan stötte jag på samma sida igen av en slump. På N.nu kan vem som helst starta upp en gratis hemsida om allt möjligt.

Jag blev otroligt överraskad hur enkelt och smidigt allting var ! Där finns ett antal Youtube videos som förklarar utförligt hur man gör saker plus att där finns guider om hur man optimerar sin sida för bästa resultat hos Google. Just denna delen gillade jag grymt mycket och jag följer just nu "planen" :)

Jag planerade först att skaffa en hemsida med Loopia då det var enkelt att installera Wordpress. Krävs i princip bara 1 klick. Men sen bestämde jag mig för att testa N.nu då många använder just detta och jag har även sett många N.nu sidor som har placerat sig ganska bra hos Google för sina valda sökord.

Jag har alltid varit intresserad utav cyklar så jag bestämde mig för att skapa en sajt där man kan få information när man ska köpa cykel och även för och nackdelar med att köpa billiga cyklar både från nätet och i en cykelbutik.

Jag har två mål med hemsidan.

1. Bidra med värdefull information.

2. Tjäna pengar med Google Adsense.

Jag är helt klar med sajten nu och även min on-page optimering. Nu återstår bara off-page optimeringen så jag kan få en respektabel placering hos sökmotorjätten Google !

Målet är att dra in 50-100 kr på adsense varje dag och det ska jag uppnå.

Den här gången skippar jag annonser från affiliatenätverk helt för att testa och se hur detta går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar