ekonomibloggar.nu

fredag, maj 06, 2011

Tjäna Pengar På Att Läsa Reklam Och Att Värva Dina Vänner Eller Bloggläsare


Jag har redan skrivit om Emailadvert och PaidEmail som är ungefär likadana tjänster som den jag tänkte tipsa om nu.

DirectMedia är en norsk sida som man kan tjäna enkla pengar ifrån genom att läsa email/reklam och också genom att värva sina vänner eller varför inte bloggbesökare om man nu äger en blogg förstås.

Det fungerar så att när du signar upp dig hos DirectMedia så får du kryssa i vad dina intressen är och även standarduppgifter som adress,E-Post och lite annat. Ju fler intresse du kryssar i desto mer pengar kan du tjäna då du kommer att mottaga fler utskick.

Man behöver givetvis inte vara "100% ärlig" när det gäller detta. Jag kryssade i varenda ruta som var tillgänglig :) Mode och skönhet är jag inte fantastiskt intresserad av men jag kan gärna läsa reklam som kommer till min E-Mail om man tjänar pengar på det...

När allt är klart så kommer du att få ett mail där du ska klicka på en länk så ditt konto kan gå "live". Detta är för att motverka spam.

KLART !

Hur Många Mail Får Jag Varje Dag?

Det finns inget rätt svar på denna fråga. Vissa dagar kan man få 3-4 stycken medans andra kanske inte ett enda. Men genom att värva fler personer till DirectMedia så vill fler annonsörer annonsera och på så sätt kan man få fler mail. Så glöm inte att försöka värva dina vänner :)

För att få betalt när du har läsa mailutskicket så får du inte glömma att klicka på länken längst ner på mailet.

När Är Jag Kvalificerad För Utbetalning?

När du har kommit upp i 300 SEK. Detta kommer inte att gå i raketfart då man får 0,50 kr för varje gång man läser ett reklamutskick. Man får även 1 kr för varje ny medlem man värvar.

Genom att bli medlem på DirectMedia kan du börja tjäna pengar busenkelt men om du vill tjäna lite mer så är mitt förslag att också bli medlem hos Emailadvert och PaidEmail. På så sätt kan du enkelt komma upp i några hundralappar varje månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar