ekonomibloggar.nu

tisdag, mars 01, 2011

Tjäna Pengar På Internet Med En Autoresponder

Alla stora internetmarknadsförare har vanligtvis en egen autoresponder. Idag är det mer sällsynt att inte stöta på en autoresponder när man surfar in på någons webbsida eller blogg.

Vad Är En Autoresponder?

Det fungerar som ett automatiskt nyhetsutskick. Du lägger in en liten ruta på din blogg med exempelvis texten:

Vill du ha mitt nyhetsutskick? Skriv då in namn och E-post adress i rutan nedanför


Ungefär med den texten brukar man försöka locka sina besökare att prenumerera på sitt nyhetsutskick.
Varje gång någon skriver in sina uppgifter och klickar på "skicka" så kommer din autoresponder att spara dessa uppgifter i en databas som bara du har tillgång till. Det kan vara smart att redan ha skrivit ett meddelande som välkomnar din nya prenumerant direkt efter registrering.

Meningen med en autoresponder är att man ska automatisera hela sin internet business så man slipper ha en enorm kontaktlista på sin Hotmail,Gmail,Aol etc. Syftet med att skicka ut 1 mail och sedan ingenting mer har inte så stor effekt, så därför är det smart att ha till exempel 10 mailutskick färdigskrivna. Det är bevisat många gånger att om en person ska köpa något av dig behöver dom se din annons minst 7 gånger. Det är vetenskapligt bevisat.

Som ni kan se så har jag själv ingen autoresponder på den här bloggen. Jag har faktiskt aldrig brytt mig om detta marknadsföringsknep innan! Men ju mer jag har lärt mig desto viktigare har jag insett vikten av att ha sin egen kontaktlista.

Vad ska nyhetsutskicket innehålla?

Det beror på. Man kan välja att skriva hela artiklar som man inte postar på sin blogg. Då får bara prenumeranterna tillgång till dessa. Man kan marknadsföra produkter som man har testat och gärna vill berätta för andra om. Man kan ge bra tips och trix om allt möjligt. Det är du själv som väljer. Det viktigaste är att bygga upp ett förtroende. Har dina läsare förtroende för dig så kommer dom antagligen att köpa det du rekommenderar då dessa produkter bör vara bra :) Så försök inte att lura någon till att köpa skräp, det vinner ingen på.

Men det allra vanligaste sättet (I USA iallafall) är att skicka ut mail om olika digitala produkter från exempelvis clickbank där man skriver en recension om vad E-boken/programmet/systemet handlar om och givetvis har man sin affiliatelänk med i mailet.

Jag prenumerar på en svensk sida som går under namnet marketshark och dom skickar veckovis ut mail om olika clickbank produkter dom har testat en längre tid. Här har jag fått många "guldkorn" ifrån kan jag säga. Så det rekommenderas att prenumerera på deras utskick.

Du sa något om att man kunde tjäna pengar med en autoresponder... Var kan man hitta denna?

Som sagt, jag har inte använt en autoresponder innan men jag ska börja med det inom snar framtid. Att ha en stor kontaktlista har blivit A och O när det gäller internetmarknadsföring.

Jag sökte runt på google och hittade Response 2-0. Priset per månad är 12,97$ (Ungefär 85 kr) och det var relativt billigt om man jämför med alla andra på marknaden. För detta priset får du ha upp till 10.000 prenumeranter. Går du över 10.000 så kommer du att få betala 10$ extra varje månad men det ska nog inte vara några bekymmer på ett bra tag..... Om du inte har en megastor sajt redan ?

Response 2-0 verkar vara ett bra verktyg om man vill använda sig av en autoresponder och ju fler prenumeranter man får, desto mer pengar kan man tjäna !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar