fredag, februari 18, 2011

Vad Är Pusha?


"En sajt där medlemmarna bestämmer innehållet genom att posta och pusha (rösta på) länkar."

Detta utdraget kommer ifrån Pusha.se och det förklarar exakt vad Pusha står för.

Jag är relativt ny när det gäller Pusha och har inte använt det så länge. Kanske 1-2 månader. Men jag har redan insett vikten av att kunna posta något intressant och informationsrikt som någon då kan pusha (rösta på). Ju fler som pushar din post, desto högre kommer du i rankingarna och det medför då att du får mer trafik till din webbsida eller blogg.

Jag skriver ju mycket på engelska och därför har det varit mer naturligare för mig att använda Digg när jag ska marknadsföra mina olika projekt. Digg riktar sig mer till engelskspråkiga webbplatser medans på Pusha så hittar man mer svenskt innehåll. Men många länkar som postas på Pusha riktar sig till engelskspråkiga webbsidor också.

Jag har iallafall börjat använda Pusha som en del i min internet marknadsföring och det har gett mig några nya besökare då och då. Alltid trevligt ju! Man kan enkelt lägga in en Pusha-Knapp på sin blogg och därmed kan dina besökare pusha dina inlägg istället för att du gör det! Mer om detta snart...

Att bli medlem på Pusha kostar inte en krona och registreringen tar 3 minuter ungefär. Men som med allt annat så ska man inte missbruka denna möjlighet. Du kanske tänker att om du pushar varenda blogginlägg som du har skrivit så kommer du få massor med nya besökare inom 1 dag... Detta kallas för att spamma och jag avråder alla att göra så. En viktig sak är också att om ditt inlägg inte är intressant för någon så kommer ingen att rösta på det och det kommer att glömmas bort snabbt.

På Pusha kan man hitta massor med matnyttig information och det är en superbra sajt. Mitt förslag är att när du verkligen har skrivit något bra så ska du posta länken på Pusha. Postar du hela tiden så kommer folk att ignorera dina inlägg och det vinner du väll inte på? Du kommer säkerligen också att bli avstängd inom kort.

Play fair när det gäller marknadsföring av din business. Det vinner du garanterat på i längden!

Som jag redan har talat om lite så kan varje bloggare enkelt lägga in sin egen lilla Pusha-Knapp under varje inlägg. På så sätt kan dina besökare enkelt pusha din blogg och du får mer gratis trafik utan att behöva lyfta ett finger :)

Som ni kan se under detta inlägget så finns knappen där och om ni gillar inlägget, varför inte pusha det?

Jag hade tänkt att skriva ihop en guide om hur du får en Pusha-Knapp till din blogg men då hittade jag den här sidan som förklarar allt in i minsta detalj.

Det kvittar om du har en wordpress blogg, blogger blogg eller någon annan blogtjänst. Du hittar allt som du behöver veta här.

Innan du försvinner härifrån så hade du väl en uppgift? Minns du inte? Du skulle ju pusha detta inlägget ;) Men bara om du tycker det är intressant!


See How. Click Here!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar