lördag, februari 26, 2011

Tjäna Pengar På Dina Webbsidor/Bloggar Genom Social Bookmarking

Sociala medier får större och större inverkan på hur vi människor marknadsför våra webbsidor och bloggar på nätet. Bara för några år sedan så visste knappt folk vad twitter eller facebook var men nu har det nog inte undgått någon tror jag...

Det har också blivit väldigt populärt att marknadsföra sin business genom sociala medier. Det bästa med detta är att om man har många "followers" på sin twitter eller många vänner på sin facebook så kan man generera hyfsat med trafik till sina sidor helt utan kostnad.

När jag har köpt ett nytt domännamn, skrivit artiklar, sökmotorsoptimerat sidan osv så återstår en väsentlig sak att göra för att rankas högt i olika sökmotorer som GoogleAlexaBing och Yahoo. (Dessa 4 är störst på nätet och därför tar jag dessa som exempel)

Det mest tråkiga och tidskrävande jobb som en internetmarknadsförare kan föreställa sig... Har du gissat rätt inu?

ATT BYGGA INLÄNKAR!

När man har en superwebbsida med unikt och innehållsrikt innehåll så vill man givetvis att Google ska belöna denna sida med topp placeringar i deras sökmotor direkt... ! Men händer detta ? Nja, en ny webbsida med pagerank 0 har svårt att ta sig upp till toppen av isberget utan någon hjälp först. Eller, har man ingen konkurrens alls för sina valda sökord så kommer detta att ske, men i ärlighetens namn så har nästan alla sökord någon form av konkurrens tyvärr.

Det är just då man ska plocka fram sin inre kraft och börja bygga en massa inlänkar till webbsidan och då har vi kommit fram till något som heter social bookmarking.

Vad Är Social Bookmarking?

Social bookmarking fungerar helt enkelt som sociala medier. Man går till olika social bookmarkings sidor och blir medlem. (vissa kräver inte medlemsskap) Sedan postar du olika "bokmärke" (Länk till din blogg/webbsida) som du är intresserad av eller vill marknadsföra. Efter detta klicka du på "submit" och då kan hela världen se ditt bokmärke!
Man kan välja att göra det privat också men då förlorar man liksom hela marknadsföringssyftet med det hela..

Varje gång du postar ett nytt bokmärke så kommer du att få en unik tillbakalänk som då fungerar som en inlänk till din sida. På så sätt bygger du din webbsida starkare och googles sökmotor kommer då att belöna dig med allt högre placeringar. Så desto fler social bookmarking sidor du är medlem på och postar bokmärke på desto fler inlänkar kan du bygga gratis.

Man måste alltså först bli medlem på en massa social bookmarking sidor och sedan posta bokmärke och länkar manuellt? Detta tar väl enorm tid?

JA. Det är väldigt tidskrävande och dessutom riktigt tråkigt kan jag intyga. Jag har själv lagt ner otaliga timmar på att göra detta så jag vet exakt vad jag pratar om...

Men, när man är beslutsam och envis så lär man sig ju alltid något på vägen och så var fallet även den här gången :)
Jag har samlat de 15 bästa social bookmarking sidor (enligt mig) som man kan bli medlem på gratis och sedan börja bygga inlänkar snabbt och enkelt.

Använder du dig av dessa så kommer du garanterat att börja tjäna pengar på dina webbsidor/bloggar genom social bookmarking inom snar framtid! Inlänkar kommer att byggas och din ranking kommer att skjuta i höjden hos Google!

De 15 Bästa Social Bookmarking Sidorna På Internet

1. Slashdot.org

2. Reddit.com

3. Fark.com

4. Connotea.org

5. Diigo.com

6. Bibsonomy.org

7. Folkd.com

8. Mylinkvault.com

9. Digg.com (Störst Och Bäst)

10. Blinklist.com

11. Mister-Wong.com

12. Buddymarks.com

13. Jumptags.com

14. Oyax.com

15. Dizzed.com

Där finns många fler bookmarking sidor men efter mina tester och undersökningar så tycker jag att dessa 15 är brutalt bra! Mina webbsidor och bloggar har hoppat upp många placeringar sen jag började lägga in dom på alla dessa sidor. Glöm inte, ett medlemsskap är 100% gratis.

Hallå! Det är faktiskt 2011 nu... Kan man inte göra allt detta per automatik istället för manuellt!?

Jag har faktiskt väntat länge på just den frågan och äntligen ställde du den :)

Jodå, tekniken går framåt hela tiden och visst går det att göra exakt samma saker som jag just har förklarat helt automatiskt. Jag själv tröttnade rätt snabbt på att sitta och posta bokmärke och länkar för jag hade bättre saker att göra.

Jag sökte efter en automatisk social bookmarking software som skulle göra livet lite lättare. Och jodå, jag hittade vad jag sökte men problemet var bara att det såldes MASSOR utav dessa softwares på nätet !!

Var skulle jag börja???

Jag läste runt på olika forum, läste artiklar, skickade frågor till så kallade "experter" inom området osv... Jag ville verkligen hitta den bästa produkten och dessutom en produkt som verkligen höll vad den lovade.

Var jag än vände mig så återkom en speciell bookmarking produkt hela tiden på olika forum och artiklar. Detta var Bookmarking Demon.

Jag blev givetvis intresserad av den här produkten så jag bestämde mig för att göra ett försök. Hade bara läst goda vitsord så det borde ju fungera antog jag.

Priset på 147$ var lite maffigt men med tanke på att så många talade gott om den plus att den hade en gravity på 170-180 (ju högre gravity desto bättre och populärare produkt) så var beslutet inte så svårt att fatta.

Jag laddade ner programmet efter betalning och började registrera mig på olika sajter. Jag blev genast förbluffad!

Inom 5-10 minuter så hade jag registerat mig på 164 olika social bookmarking sidor helt automatiskt! Med tanke på att det tog ungefär 1-2 timmar att regga sig på 15 sidor så var detta helt fantastiskt.

Det började bra helt enkelt :)

När det var klart så återstod den svåra utmaningen...

Skulle det fungera att posta 164 olika bokmärke per automatik?

Jag var nervös men jag tryckte på "submit". Efter 10-15 minuter så var allt klart och på samtliga sidor stod där "Succesfully Submited".

Att göra detta manuellt hade tagit mig mellan 3-4 vckor eller kanske mer!

Är verkligen Bookmarking Demon värd sitt pris?

Först tyckte jag inte det heller. Priset var rent för högt plus att det säkert inte skulle fungera men efter mitt test så har jag ändrat åsikt totalt och nu är Bookmarking Demon en stor del av min dagliga internetmarknadsföring.

Mina placeringar i Google och faktiskt också Yahoo blev mycket bättre och som en bonus på det hela blev jag belönad med en förstaplats för ett väldigt konkurrens kraftigt sökord på Google efter att ha använt Bookmarking Demon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar